måndag 30 maj 2011

Fucket.


Man kan undra mången sak och ett av dom huvudbryn som stör är fackets roll på en arbetsplats. På nuvarande arbete så har jag som vanligt valt att inte gynna rövarbandet som stal mina surt förvärvade slantar vi bor i ett demokratiskt land där valfriheten borde tas för självklart, men så är det inte enligt fucket så dom tillämpar tvångsanslutning och slår sig för bröstet och säger att kollektivavtalet har beslutat att så ska det vara vad hände med frivilligheten?????. Men tänk vilken otroligt bra affärside skicka över en räkning och säga att om du inte tackar nej så är den din, vore det inte mycket lättare att fråga om jag vill vara med så kunde jag tacka nej från början och alla parter skulle vara nöjda nåja i alla fall jag. Vi hade besök på arbetet denna vecka där man gick omkring med lista på oss vägra vara med och en sak är säker han kommer aldrig mer vilja tala med argsint kock, kanske vidgade han sitt vokabulär.

Inga kommentarer: