torsdag 31 december 2009

Man kan äta gul snö en dag på året nyårsdan.

Året har passerat i sakta mak uppgångar och medgångar men även en och annan motgång har börjat tänka att man är på gång helt enkelt. Men livet är inte lika lätt som matlagningskonsten som så en gåva kommer utav sig själv, livet konstrar alltid och spelar en konstant nya spratt kanske är det därför livet i köket är så okomplicerat enda målet är att mata en publik som just är där för att spisa en oslagbar konstellation. NU SKA det nya året firas in till det kan jag ställa mig lite fundersam, då jag av sentimentala skäl lika gärna skulle kunna fira något som jag vet gjorde mig lycklig, men å andra sidan ännu ett svepskäl för omåttlig alkoholkonsumtion och dagen efter tunga skallar och en hoper människor som berättar hur kul det var att sända surt förvärvade slantar upp i svavelosande raketrök, och halva buteljen av det festliga bubblet färgar snön pissgul, kanske var det där en av tidernas bättre uppfinningar kom till just tillslutet aliuminium i burkform innehållandes mycket b vitamin tämligen skvalpfri i dom här sammanhangen. GOTT NYTT JÄVLA ÅR.

Inga kommentarer: