tisdag 23 december 2008

Skeptikern



Så var det dags att ikläda sig sorgeskruden, valet för året blir som vanligt en mörkare nyans. Då jag tycker att med julens glada färgspektra behövs lite verklighetsförankring, någon måste leva upp till "livet förändras inte" på grund av det vi kallar högtid. Men det är klart man kan vara hög på mycket. Och med tiden bli salig på sitt, att sitta kvällen innan dopparedan för att vaka in och säga till små barn att lägga sig fyrahundra gånger då dom fullkomligen håller på att brisera av nyfikenhet, jo julen har sin charm. Paradoxalt nog är nog dom lyckligaste samma tidpunkt handelsmännen som sittandes med julglöggen räknar dagskassan. Det finns ytterligheter jag kommer inte ikläda mig en burka, då jag föredrar att ha burka i hand. Jag kommer att hand i hand med norrländskan åtminstinge njuta av ledigheten.

Inga kommentarer: