torsdag 5 februari 2009

Allmän fylla och förnedring



Efter att varit på arbetet kanske inte slitit ihjäl mig så här långt, så har den grymma sanningen gått upp för mig. Jag jobbar inte på en kreativ matlagande restaurang, jag knäcker på en pub. Personligen så är man av den åsikten att man väljer att gästa en lokal "för"att förtära en eller flera pilsner, en god matbit är inte heller fel. Men att komma in i ett skick, någonstans mellan knappt talbar och medvetslös och ändå bli serverad, i mitt yrkesval valde man att laga maten men måste ändå tycka att helheten är viktigast, Man serverar inte fyllon, då dom inte tillför så mycket mer än misär för övrig gäster. har börjat fundera är det här staden i mitt hjärta är det här man vill vara yrkesverksam. Eller vill man flytta ut till lugnet på landet. En hård tankeställare att få distansen till storstan. Mitt stockholm apellerar inte längre. Tänkte kidnappa norrländskan och fly till lugnet.

Inga kommentarer: