onsdag 18 februari 2009

Bussig helg



Efter att ha förverkligat min dröm, åka till metropolen ja till storstan. Efter att ha bott med kiwistammen trodde jag i min enfald att den enda vägen var storstan, ack vad jag bedrog mig har nu bott och förvärvsarbetat i snart tre veckor. Det enda man har ork till är åka till jobb sen hem och tröstäta ja som alltid när jag är less halkar ner ett och annat vinegum, ej heller pilsner är att förakta, har fattat att till helgen kommer fattas dom stora besluten, dom kommer fattas ihopa med min norrländska, ska ta mig för något annorlunda ja åka buss, sju timmar upp sju timmar hem jo det ser man verkligen fram emot. På fredan ska oxå avklaras ett 40års kalas, så man får väl grunda på bussen, sen försöka hinna till träffen för en pilsner. Då köksmästarn ville språkas vid, ja ljuga lite över en öl. Sen på lördagen ska åkas några mil titta på framtidsplanerna, hålla en och annan tumme, för framtiden. Så sen på söndagen kanske vi hinner umgås i lugn ro, kanske behöver ett tuggummi.

Inga kommentarer: