lördag 2 maj 2009

Gourmekatten

Under en längre tid i mitt liv så har man hört jag är en kattmänniska alternativt jag är en hundmänniska, själv har jag nog sällat mig till det senare. Har numer träffat och lyckats bli kompis med gourmekatten jag kallar honom frimärket, han är helt igenom galen, om man får för sig att tillaga ett tretimmarslamm för kvällsspis, så sitter han högst metern ifrån troget väntande, det är klart det ramlar ner en bit eller två. han kan alla tiggarknep likt en klurig byracka, men med en större envishet. Man kan ju inte annat premiera, en katt med smaklökar som tillåter bönor som pasta och som formligen avgudar lammarumpa med madeirareduktion hur kan man som matlagare inte gilla. Morgonkaffet intas alltid i sällskap, kökssoffan är man numer tvungen att dela, då han intar ryggläge för lite morgonkli.

Inga kommentarer: