lördag 16 maj 2009

Knutpunkt och storstadsnära



Uppland nu har det tagit fart på jobbsidan. vänner och bekanta med lyhördhet har vaskat fram bra möjligheter för norrlandstrött kock. Nu ska man ner till grönskan och dom öppna vattnen, på torsdag reser jag ner för att förhandla till mig nån miljon i lön eller två. Sen ska jag passa på att besöka en och annan jag känner som sitter på en back eller två, en liten trivselvisit i gudalandet långt ifrån hin håles kylighet, tillika ensamhet. Norrländskan god och glad tar jag med mig ned. Även hon ganska less på dumdristigt föräldraskap, och nyfiken på var hon ska bo. Planer är föränderliga och för mig en utmaning, så även för norrlandsbo, som nu får vandra i mina trakter. Det kan tyckas märkligt hur livet girar sig fram i vårat avlånga land, men nu har färden kommit till sin ände, destinationen är glasklar och kan nu kallas för slutstation. Livet ler.

Inga kommentarer: