onsdag 19 november 2008

Den elaka kocken har vaknat



Jaha har arbetat lite ikväll mycket beställt. Har iklätt mig den växande rollen som tyrann, förbannad över gäster som promenerar in i köket, undrar när födan skola komma efter femton minuter. Håller vid det laget på att laga "ca" femtio mat samtidigt, och dom kom sist . Mörknar under ögonen tänker killen får inte fram fyra mat hemma på en halvtimme, vrålar så högt jag kan det här är inte mc donalds. Plötsligt är jag ensam kollegan i köket försvann likaså servisen, bra tänker jag nu kan man laga mat i lugn och ro. Snart smyger dom tillbaks som om dom närmade sig odetonerad bomb. Dom kommer lära sig man kanske ska förklara för gästen mycket nu tar ett tag. Den elaka kocken har vaknat, och reta inte den björn som sover. Då briserar den .

1 kommentar:

Pomperipossa sa...

"Elake kocken"?!?! Jo tjena..fast å andra sidan kan jag nog vara lite glad att vi inte jobbar tillsammans...