fredag 14 november 2008

hemmavid



Som ett rovdjur smyger jag nu runt i mina kvarter , ja vi har landat i storstadsdjungeln . Mitt resesällskap som valda delar av våran resa bestämde sig för att andas högt . Och inte var nåt vidare sällskap ruskade till en aning strax efter arlanda . Sen detog hon med förvirrad förtjusning , som bara bortkollrad norrländska kan är vi framme nu . Nä bara för att byggnaderna blir fler så naggar vi bara i utkanter av mitt stockholm . Ju närmare man kommer ju tätare trafik , långa tunnlar fredagsköer för så är det . Plötsligt utbrister hon men va fan det är mer bilar i den här tunneln än i hela norrland . Kanske har hon en poäng i det , kanske är det jag och stockholmarna som är poänglösa när vi dag efter dag sitter i aldrig sinande köer .

Inga kommentarer: