söndag 30 november 2008

Griseknoen



Ok nu är det julbordstider för somliga en lycklig tid, för andra en period av dubbelarbete, man ska hinna med sitt dagliga kneg likaväl som att göra omgivningen pyntad och på gott humör. En tid som gräver ett och annat hål i plånboken. Men det lackar mot jul vare sig man är glad eller motsträvig, tomten lär inte dyka upp i år då han förmodligen har läst mina skrifter, och hyser ett och annat agg gentemot en krass verklighet. Var på lokal igår för att åse min norrländska på scen hon sade kl halv nio. jag halkade ner i tid ja pölsa rättare sagt mer lappmögel från skyarna. Kommen i god tid så har dom börjat en kvart tidigare, missade det jag har hört så mycket om den omtalade icke uppskattade slagerdängan. I övrigt måste jag tillstå, var showen bra ja faktiskt över förväntan. Dom gjorde det som bara bra artister kan bjöd på sig själva, med ett fokus som man aldrig sett ett spår av när man har gäststat skolan, där allt mest liknar en cirkus, tack för en bra underhållning. Hoppar nog över julskinkan i år.

Inga kommentarer: