fredag 28 november 2008

Språngbrädan

Det finns gånger när man ställer sig frågande, ja man helt enkelt tror att man fattat alla dom rätta besluten. Tillsammans med min norrländska hyser jag inga tvivel, vi har kul vi trivs och det rätta tålamodet finns där. Nu när vädergudarna hört bön av förfrysen stockholmare, så väcktes hoppet om mössfri vinter. Lite andrum i det annars så bistra klimatet, fällde en tår igår när bilen grävdes fram jag vet inte vilken gång i ordningen. Ikväll smäller det galapremiär på skolan, själv får man hålla på sig vänta och se spektaklet imorgon, då dom uppträder i bebodda trakter. På matfronten händer inte mycket har börjat titta mig omkring, kanske finns någonstans där det äts lite mat. Nu komma halvledigt veckoslut, ja jag är ledig hon skall gala hela helgen, där emellan hinner vi att umgås, då kvalitetstid utan barn åxo är behövligt av och till. Så man kanske får lite bättre insikt till varför man tog språnget, om man inte tar sats så kommer man inte så långt, däremot vet man aldrig var man landar.

Inga kommentarer: