onsdag 19 november 2008

Gravöl



Alkoholmissbruk är inte att förakta då och då . Ja även jag även norrländskan kan avnjuta en och annan pilsner , då jag föredrar en belgare som i min smak är mer vuxen . Så finns det dom som tycker en lager duger gott , jag kallar dom fulöl . Visst kan man inmundiga en och annan fulöl även en sån kan släcka törsten , men vad för törst pratar vi om då . Som bekant så tänker min hjärna smaklökar dom måste vi tillfredställa i första hand , sen fyller vi på med fulölen . Trappistöl gjort utav munkar med ansenlig alkoholstyrka smakar hantverk , tilldelningen av pilsner för nunnor på sextonhundratalet i stockholm var sexton liter om dan . Möjligen var det ful öl men vattnet var sämre . Men kanske var livet som nunna glatt . Hellre vara ute på hal is å ha det glatt än att gå i lera och sörja . Kunde inte låta bli , en öl för mycket är precis lagom . alkoholmissbruk ses på bild .

1 kommentar:

Pomperipossa sa...

Ja vad sjutton...Tyvärr så tror jag inte dom vill ha mej som nunna då...